niedziela, 15 lipca 2012

Potrawka z kurczaka

Powinnam zacząć od tego, że istnieje wiele przepisów na potrawkę z kurczaka, niby nic specjalnego ale zawsze coś dobrego:) Pamiętam z dzieciństwa jak robiła ją moja mama, najpierw gotowała rosół na kurczaczku a następnie wykorzystywała wszytko do potrawki na drugi dzień, aczkolwiek przepis mojej mamy jest nie do podrobienia dlatego wykonałam swoją własną wersję. Niektóre przepisy mówią o smażeniu inne o pieczeniu a jeszcze inne o gotowaniu, ja wolę wersję gotowaną. O to przepis:

SKŁADNIKI (danie dla dwóch osób):

2     filety z kurczaka
1     średnia marchew
1     pietruszka
1/2  puszki zielonego groszku
1litr bulionu
śmietana 18%
sól
pieprz
świeża bazylia

PRZYGOTOWANIE:

Filety pokroić w kostkę i podgotować w niewielkiej ilości wody. Następnie dodajemy pokrojoną w kostkę marchew oraz pietruszkę i zalewamy bulionem, gdy warzywa będą już miękkie dodajemy groszku. Zmniejszamy gaz pod garnkiem i doprawiamy solą i pieprzem dodajemy trzy łyżki śmietany (lub cała jak kto woli) i na koniec dodajemy liście bazylii rozrywając je palcami. Potrawkę można podawać z ziemniakami, ryżem lub makaronem. Ja podałam z makaronem, który po ugotowaniu zalałam zimną wodą odcedziłam i w misce wymieszałam z łyżeczką oliwy z oliwek i suszonym estragonem.


RADA:

Jeżeli nie masz czasu na gotowaniu bulionu możesz wykorzystać kostkę rosołową. Mięso gotujemy w litrze wody a gdy mięso będzie dobre dodać wraz z warzywami jedną kostkę rosołową.

!!SMACZNEGO!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz