sobota, 3 sierpnia 2013

Gulasz warzywny czyli prawie ratatouille

Od kiedy obejrzałam film RATATOUILLE chciałam przygotować to danie, jest proste a przy tym smaczne i co najważniejsze można ten przepis modyfikować :)

Składniki:

2 cukinie
2 czerwone, zielone, żółte papryki
1 średnia cebula
3 pomidory
sól
pieprz
bazylia
oliwa z oliwek lub zwykła

Ci, którzy lubią bakłażany można również dodać wówczas zamiast dwóch cukinii dajemy jedną  i jednego bakłażana. Pierwszy raz jak robiłam dodałam również pieczarki i dodatkowo kiełbasę (ze względu na tatę :) )

Przygotowanie:
Cukinie obieramy ze skórki i kroimy w kostkę i dusimy na małym ogniu w garnku pod przykrywką z niewielką ilością oliwy z oliwek (możemy później dodać trochę wody jeżeli zacznie się przypalać). Pokrojoną cebule smażymy na złoty kolor ze szczyptą soli, osobno dusimy do miękkości paprykę. Gdy cukinia będzie miękka dodajemy paprykę i cebulę. Pomidory należy sparzyć, obrać ze skórki i pokroić w kostkę i na patelni dusić do miękkości i dodać bazylię (dla mniej cierpliwych jak ja proponuje pognieść pomidory w czasie smażenia lub dla szczęśliwych posiadaczy blenderów zmiksować pomidory z dodatkiem bazylii). Przygotowane pomidory dodajemy do reszty składników i doprawiamy według gustu.

Proste i smaczne, można podawać z kaszą lub ryżem czy ziemniakami jak kto lubi. Życzę smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz